lördag 9 juni 2012

Utmaning antagen

För en tid sedan utmanade M, med bloggen Hemmet är min vrå, oss läsare att dela med oss av ett matrecept i syfte att vi alla skulle få lite ny inspiration i köket. Superbra idé tycker jag men har inte haft tid att haka på förrän nu. Så, nu har jag antagit utmaningen och mitt bidrag är "Pasta med paprikasås". Receptet, se nedan, hittade jag när jag var och handlade på ICA. Det finns även på ICA:s hemsida. Provlagade det idag och det var jättegott.

Något jag tyckte var så himla smart var att de på ICA Kvantum hade ställt iordning en liten kyldisk med alla ingredienser till maträtten, inklusive ett upptryckt recept. Himla bra idé tyckte jag eftersom man tjänar lite tid på att slippa leta upp åtminstone dessa ingredienser på hyllorna.

Pasta med paprikasås
4 portioner

4 port route pasta
2 förp bacon (à 140 g)
1/2 purjolök
2 vitlöksklyftor
1 röd paprika
1 gul paprika
1 msk olja
1 burk kesella (à 250 g)
salt och nymald svartpeppar
65 g rucola
(0,5 dl parmesanost - jag tillsatte detta och tyckte det gav god smak)

Gör så här

1. Koka pastan enligt anvisningen på förpackningen.
2. Strimla baconet och knaperstek det i het panna. Låt rinna av på hushållspapper.
3. Skölj och strimla purjon. Skala och finhacka vitlöken. Kärna ur och strimla paprikan.
4. Fräs lök, vitlök och paprika i oljan.
5. Blanda den väl avrunna pastan med paprikafräs, bacon, kesella (och parmesanost). Smaka av med salt och peppar.
6. Blanda ner rucola och servera.


Smaklig måltid!
Bild lånad från ICA:s hemsida


Camilla

1 kommentar:

  1. Men vad roligt att du antog utmanningen. Så himla gott ditt recept verkade. Det måste jag testa. Ska göra ett inlägg på om recept som lämnats. Kanske inte så många men ändå. Hoppas ni haft en fin helg, vädret har varit på topp ivarje fall. Det har varit bra för å har man hunnit lite i trädgåren. Var du på någon loppis idag? I morgon söndag jobbar jag, har varit ledig i 5 dagar så lite gruvsamt att komma igång. Ha så bra och sköt om er. Kram Mimmi

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna ett litet avtryck här på bloggen i form av en kommentar. Det uppskattar jag!

/Camilla