fredag 15 juni 2012

Student


Äääääntligen en dag som inleds med lite sol och inte vilken dag som helst, utan idag är det många förväntansfulla ungdomar som tar studenten. Grattis till alla er, väl kämpat!

Vi har förmånen att få uppvakta en student i eftermiddag och det är verkligen kul med studentfirande tycker jag. Det är så mycket glädje och förväntan i luften. Jag kommer så väl ihåg min egen student och hur skönt det var att ha nått i mål. Ytterligare ett steg på vägen i sin utbildning på väg mot att, så småning om, börja jobba. Då, när man var 19, tyckte man att hela livet låg framför en (och det gjorde det ju...) och att man klarade vad som helst. Inget var för jobbigt eller svårt. Härlig inställning! Jag minns också att jag tyckte att jag var "vuxen", men ingen kunde ha mer fel... Ha, ha!

Idag, nästan 20 år senare, är man utbildad, har ett antal års arbetslivserfarenhet, har fått många fina vänner under resans gång och sist men inte minst, träffat sin livskamrat och fått två underbara killar. Jag känner mig TACKSAM och lyckligt lottad.

Önskar Dig en riktigt fin dag och att solen får skina på oss! Inga regndroppar idag, snälla...

Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att lämna ett litet avtryck här på bloggen i form av en kommentar. Det uppskattar jag!

/Camilla