tisdag 11 december 2012

Omöjligt uppdrag



Hejsan,

För första gången på jag vet inte hur länge har jag i natt sovit en hel natt (> 7,5 h i sträck). Här vankas det tänder hos småkillarna så det är oroliga nätter till och från mest hela tiden. Lyckas de sova en hel natt, jag då vaknar de istället jättetidigt... Så denna natt var verkligen välbehövlig. 

Ja, då närmar sig julen med alla bestyr som hör den till. Vi har dragit ned på klapparna i min familj, vilket jag tycker är jätteskönt. Mindre julstress och tid över för annat helt enkelt. Det är i princip bara barnbarnen som får julklappar. Ju äldre man blir desto svårare är det ju dessutom att hitta på något vettigt till en rimlig prislapp.

Ni som följer bloggen har ju sett att jag beklagat mig över hur svårt det är att fota de små. Att fånga dem på bild samtidigt och få till en bra bild är omöjligt - mission impossible - helt enkelt. Lyckas man, ja då stavas det TUR. Nu så här i juletider är det ju dags för julkort. Har försökt fota killarna men gav tidigt upp att försöka fånga båda på en och samma bild. Istället fick det bli två bilder, en på dem var. Mestadels har jag dock fått bilder på två "rumpnissar"! 





Önskar dig en fortsatt fin dag!

Camilla

1 kommentar:

  1. Ååå vad söta små nissar. Så roligt för dom nu när julen kommer, undrar vad dom säger när tomten kommer. Blir spännande. Vad skönt att du fått sova lite, behövs verkligen när man har småbarn. Tack för fina kommentaren om att vi blivit mormor o morfar. Verkligen mysigt, ska bli spännande att lära känna den lilla. Snart är jag ledig i 12 dagar jobbar ett skift till, ska bli skönt att få vars hemma o mysa med de små. Ha så bra så länge kram Mimmi

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna ett litet avtryck här på bloggen i form av en kommentar. Det uppskattar jag!

/Camilla