fredag 2 november 2012

Loppisfynd


Hejsan,

Häromdagen fyndade jag ett sött litet uppläggningsfat för en femma. Fatet är stämplat "GEFLE 6510" och kommer från Gefle Porslinsfabrik. Gefle Porslinsfabrik AB var en fabrik för porslinstillverkning i Gävle 1910–1979. Geflefabriken tillverkade enklare hushållsgods, serviser och prydnadskeramik i flintgods.

Fatet är inte i perfekt skick, krackerlerad glasyr på några ställen och lite missfärgat mitt på fatet, men det gör inget tycker jag. Är det gammalt så är det och så får det väl synas! Jag tilltalades av formen på fatet och enkelheten i dekoren.

"The beauty is in the eye of the beholder" heter det väl...

Här väntar mellis och promenad med de små. Önskar Dig en fin dag.

Camilla


1 kommentar:

  1. Vilket fint fynd, och såå billigt. Ha en fin helg med dina pojkar. Kramar Mimmi

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna ett litet avtryck här på bloggen i form av en kommentar. Det uppskattar jag!

/Camilla