torsdag 22 november 2012

Första parkett

 Grävskopan, alldeles utanför köksfönstret



Hej, hej,

Nästa vecka påbörjas arbetet med att dränera runt resterande delar av vårat hus. Inför detta arbete så har det lokala el- och vattenbolaget varit här i veckan och gjort en anslutning till det kommunala vattenledningssnätet. 

Grävskopan med stort G har varit här i tre dagar nu och två mycket fascinerade och intresserade pojkar har suttit som tända ljus på första parkett och beskådat grävningsarbetet. De har inte kunnat "prata" om annat än grävskopan och så fort de har sett till den så är det två munnar som i kör, exalterat och oavbrutet har sagt "dä, dä, dä!". Tänk så spännande med något som både låter, rör sig och blinkar! Lite i klass med den alltid så populära dammsugaren faktiskt :-)

Fick lite flashbacks från barndomen när jag såg mina uppspelta pojkar. Lillebror M var nämligen MYCKET intresserad av alla slags grävmaskiner och andra tunga fordon. Han kunde stå i timmar och titta på de grävarbeten som pågick i närheten av vårat hem. Idag jobbar han passande nog på Skanska...

I eftermiddag ska vi till leksaksaffären och köpa lära-gå-vagnar. Få se om dessa blir nya favoriter här hemma eller om dammsugaren fortfarande ligger etta på leksakstoppen...

Önskar Dig en bra dag och tack för titten!

Camilla

1 kommentar:

  1. Så söta de är, pojkarna. Vi, jag o T var ute o gick igår kväll, då sa vi precis att tänk nu när grävskopan är alldeles utanför fönstret så sitter de väl bänkade o kikar, o det hade dom gjort, vad kul för dem o spännande. Gå blir det fler skopor att kika på nu när ni ska dränera. Då blir det lite jobb, dock nödvändigt. Snart måste vi ses, kanske kan kika förbi nån dag. Hör av mig. Ha en fin helg, själv jobbar jag 7-22 imorgon fredag. Kramar Mimmi

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna ett litet avtryck här på bloggen i form av en kommentar. Det uppskattar jag!

/Camilla