fredag 16 november 2012

Loppisfynd och pyssel

Hej vänner,

Hoppas ni har det bra i novembermörkret. Fredag igen då, härligt!

Men oj vad tiden går fort! Det är knappt man hinner med känner jag just nu. Dagarna bara svischar förbi och för vår del är det en hel som händer nu i november. Igår var dock en dag utan några inbokade aktiviteter för mig och barnen så då tog vi en promenad förbi loppisen. 

Gissa om jag blev glad när jag hittade denna ljusstake till ett riktigt fyndpris - ynka 30 riksdaler. Som hittat! Har redan en sådan här ljusstake men den är något mindre och vitmålad. Den gav jag flera hundralappar för i en inredningsbutik (!), så nog var detta ett fynd allt. Min första tanke var att måla den loppade staken vit (vad annars...?) men jag är inte så säker längre. Funderar faktiskt på att behålla originalfärgen, brun. Ska suga lite på karamellen innan jag bestämmer mig.




Något som definitivt ska målas är dessa små finingar. Så kallade "ämnen", ämnade att bli dalahästar, som går att köpa hos bl a Grannas i Nusnäs. Det är helt enkelt utsågade hästar som ännu inte täljts till. Jag ska måla mina pållar svarta och kanske dekorera med något fint band. Lite pyssel på lut alltså.




I eftermiddag ska vi spana lite på julen i affärerna och införskaffa ytterligare en adventsljusstake. Önskar Dig en fin start på helgen!


Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att lämna ett litet avtryck här på bloggen i form av en kommentar. Det uppskattar jag!

/Camilla