måndag 5 november 2012

Julfeeling?




God måndag!

Någon som börjat längta till jul? Inte jag, inte än. Detta trots allt julpynt och andra julrelaterade saker som redan åkt fram i affärerna. Jag tror det har precis motsatt verkan på mig, blir lite lätt anti-jul istället. Jag var på en blomsterhandel i stadens köpcentrum i slutet av oktober och redan då hade man börjat göra julgrupper med hyacinther etc. Och jag bara kände "kan vi inte bara få ha lite höst, måste det vara jul i flera månader?". Man hinner ju tröttna flera gånger om innan det ens har blivit jul. 

Hur som helst. I vissa fall gäller det ju att ligga i framkant i planeringen om man ska hinna med till jul, vare sig man vill eller inte. Så är fallet med den fina amaryllislök som vi fick av svågern med familj. Önskas blomning till jul gäller det att börja väcka den till liv nu. Så, i dagarna ska jag börja med att sätta rotdelarna i vatten. Sedan blir det plantering och därefter att hålla tummarna för att man lyckats få den att slå rot och slutligen att börja blomma. Är eller blir du också sugen på att driva upp en egen amaryllislök så hittar du bra tips på hur du går tillväga här.

Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att lämna ett litet avtryck här på bloggen i form av en kommentar. Det uppskattar jag!

/Camilla