onsdag 28 november 2012

Tips!


 Hejsan,

Så här i slutet av allra mörkaste november ska jag passa på att ge dig några bra tips! Kanske kan något passa som julklapp rent av? 

Gjorde en tur till IKEA i helgen. Deras ljusavdelning är det svårt att passera obemärkt förbi, i alla fall om man fortfarande har doftsinnet i behåll. Det luktar så det står härliga till :-) Har hittat en nytt favoritljus därifrån och det är ljuset MÅTTFULL som säljs i en glasljuskopp. När ljuset brunnit ut kan man använda glaskoppen som en värmeljushållare. Smart, eller hur? Detta ljus luktar superfräscht och alldeles sådär lagom mycket. 

Doftljus MÅTTFULL från IKEA

Nu till något helt annat. Vad lämpar sig väl bättre att laga höst- och vintertid än en god gryta. Jag har ingen gjutjärnsgryta utan lagar i en teflonbelagd panna, vilket jag tycker fungerar alldeles utmärkt (mamma... ;-)). 

Har tidigare haft en traktörpanna från HACKMANN som jag så här i efterhand inser att jag betalade alldeles för mycket för... Hade hoppats få kvalitet för pengarna men där hade jag fel. Ganska snart fick ytan en beläggning som inte gick att få bort trots ihärdiga försök. Har länge tänkt ersätta pannan och häromveckan, när ICA hade ett bra erbjudande på traktörpannor, gjorde jag slag i saken. Har sedan tidigare en stekpanna ur deras Cook & Eat serie som jag är otroligt nöjd med. Prisvärd kvalitet helt enkelt. Så därför kändes valet självklart denna gång. 

Har bara använt den en gång hittills så det är alldeles för tidigt att i nuläget uttala sig om kvaliteten. Tiden får utvisa helt enkelt. Jag köpte storleken 28 cm som rymmer tre liter. Godset i pannan är 4 mm tjockt, ytan är Teflonbelagd och den passar alla spisar utom induktionsplattor. Med följer även ett glaslock. Jag köpte min för 249:- (ord. pris 349:-).

Traktörpanna från ICAs Cook & Eat serie

Japp, då var det färdigtipsat för nu. Ha en fortsatt fin eftermiddag och kväll. Här snöar det...

Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att lämna ett litet avtryck här på bloggen i form av en kommentar. Det uppskattar jag!

/Camilla