tisdag 30 oktober 2012

Tea time!

Bild lånad från Höganäs hemsida


Hejsan!

Efter gårdagens snöglopp håller det mesta nu på att smälta bort, tack och lov. Tycker minsann att vintern kan vänta på sig åtminstone en månad till. Visserligen är det ju vackert ute med allt det vita men vintern är ju tillräckligt lång ändå, om du frågar mig. 

Vad passar bättre kyliga dagar och kvällar än en god kopp te? Har beställt en finfin tekanna från Höganäs. Ett tips om du ska köpa Höganäsprodukter är att först kolla priset på nätet, det kan vara billigare där än att handla i vanlig butik. Så var det åtminstone med tekannan.

Och så ett till tips. Om du tröttnat på allt skräp på TV eller bara vill ta del av intressanta diskussioner så tycker jag att du ska titta på SVT1:s "Sommarpratarna". Där möts fem forna sommarpratare över en lunch i Stockholms skärgård. Ett litet ljudklipp från varje persons program spelas upp och så blir det diskussioner kring detta. Mycket väl värt att höra. För mig har det varit så att nästan varje program gett mig en och annan tankeställare och/eller lärdom. Och det är nog därför jag tycker om programmet eftersom det gör något så ovanligt som att det berör. 

Här skiner solen för fullt och om en stund ska vi ta oss ut i det vackra vädret. Ha en fortsatt fin dag!

Camilla

1 kommentar:

  1. Vilken jättefin kanna Camilla. Då blir det gott te när man kommer på besök kanske. Snart kanske det blir en promenad, men först jobb och Nusnäs. Ha en fin kväll. Kramar Mimmi

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna ett litet avtryck här på bloggen i form av en kommentar. Det uppskattar jag!

/Camilla