torsdag 31 maj 2012

"Tandtrollens" utveckling



Ett tag tyckte jag inte att det hände speciellt mycket med pojkarnas utveckling. De låg mest på sin lekfilt och var rätt nöjda antingen på rygg eller mage. Men nu har utvecklingen satt fart igen. De vänder sig åt alla håll och tänder har kommit. Filip har sedan tidigare två tänder och Oscar har nu fått sin första. Även den andra tanden är på väg när som helst. Våra små "tandtroll"!

Pojkarna blir allt stadigare sittandes och det står inte på förrän man inte behöver vakta eller lägga en kudde bakom dem.

De har börjat klappa händerna (Oscar är i full färd på andra bilden) och kan nästan göra det på "kommando". Så gulligt! Mormor tar åt sig äran och påstår att de har tränat :-) Hmmm...

Undrar vad nästa steg blir. Krypa kanske? Då vet jag inte längre var jag har dem och kommer säkert önska att jag kunde klona mig... Å andra sidan blir det nog mindre lyft och bärande för min del, när de kan förflytta sig mer själva.

Nu ska vi träna på "lampan". "Var är lampan?..."

Camilla

1 kommentar:

  1. Åselbygatans charmkillar!! Såå söta. Känner igen det där med lampan, körde med Leah så alla blev trötta på mig. Hahha!! Tänder gör ont att få, men det är sån som de måste gå igenom. Hoppas vi kan ta en promenad framöver, nästa vecka är jag ledig lite så då kanske. Ha det så bra så länge. Kram Mimmi

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna ett litet avtryck här på bloggen i form av en kommentar. Det uppskattar jag!

/Camilla