tisdag 20 mars 2012

Listor





Jag är en riktig listmänniska. Jag gör alltid "Att göra listor" både på jobbet och hemma. På det sättet slipper jag hålla alla saker i huvudet och sist men inte minst, hur skönt är det inte att få bocka av och se att det verkligen blev gjort? Ja, det är jag i ett nötskal.


Även bloggen har drabbats av min förkärlek för listor - här finns en liten lista över vårens projekt. Så här långt kan vi i alla fall bocka av markiser och pelargoner. IKEA besöket kommer sannolikt att utgå. Det känns för omständigt med två små som äter stup i kvarten. Dessutom är bilen full (med vagn) innan vi ens kommit ut från IKEA....


Tog in några kvistar från syrénhäcken. Så vackert inne med den första skira grönskan. Appropå grönska, så har de flesta av mina omplanterade och beskurna pelargoner tagit sig finfint. Även sticklingarna tycks trivas i sina "växthus". Det är bara de vita Mårbacka plantorna som tycks ha givit upp. Tog dock sticklingar av dem så det kanske inte är kört ändå.


Utanför fönstret kvittrar vårfåglarna och här inne sitter jag och tar det lite lugnt i väntan på att pojkarna ska vakna från sin middagssömn. Sedan blir det en liten promenad.


Y Camilla

1 kommentar:

Tack för att du tar dig tid att lämna ett litet avtryck här på bloggen i form av en kommentar. Det uppskattar jag!

/Camilla