lördag 14 april 2012

My cup of tea

Jag tillhör den grupp vuxna som ännu inte lärt sig dricka kaffe av den enkla anledningen att jag inte tycker om smaken. Tycker det smakar beskt som attan! Däremot tycker jag att nybryggt kaffe doftar alldeles underbart gott.

Istället dricker jag te. Det finns så mycket goda teer nuförtiden - svarta, gröna, röda och vita. Jag minns att det var min mormor som lärde mig att dricka te på "riktigt". När jag var liten åkte jag ofta till mormor i Stockholm på loven. Det var något speciellt att komma till mormor - hon tog så otroligt väl hand om mig och vi gjorde så mycket roligt tillsammans. Tack vare mormor har jag sett och upplevt mycket av Stockholm som jag nog aldrig skulle ha gjort annars. Hursomhelst, så var det alltså mormor som lärde mig att dricka te och jag kommer ihåg att hon ALLTID hade svartvinbärste hemma. Just denna smak kom att bli min favorit och är det än idag tillsammans med Earl Grey.


Svartvinbärste från Friggs
Svartvinbärste är alltså favoriten och häromdagen hittade jag ett paket som jag inte kunde motså pga den snygga designen! Friggs har verkligen lyckats i formgivningen tycker jag och teet var det inte heller något fel på :-) Gillar snygga förpackningar som inte skäms för sig på hyllan.



En annan favorit bland svartvinbärsteer är Lipton's Blackcurrant. Förvarar mina påsar i fin burk från Village.

Önskar dig en fin start på helgen.

Camilla (och Oscar som är min lilla bisittare...)

2 kommentarer:

  1. Mmm den måste jag testa. Har du testat Friggs Blåbärste? Den är min favorit. Hoppas ni alla mår bra. Såg er gå förbi idag, hela söta familjen. Ha det så bra kram Mimmi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja just det där sa du nå't, blåbärste, det hade jag glömt bort! Det fanns på 33:an där vi bodde med pojkarna i början och det var supergott. Det måste jag köpa hem, tack för påminnelsen! Kram C

      Radera

Tack för att du tar dig tid att lämna ett litet avtryck här på bloggen i form av en kommentar. Det uppskattar jag!

/Camilla