söndag 30 januari 2011

I kakburken



Gillar som bekant att baka men helst ska det gå fort... Ett recept på småkakor som går fort att "sno ihop" är kokoskakor. Jag använder det recept som finns i "Sju sorters kakor" men lägger till fint hackad mörk choklad och de blir genast ännu godare :-) Här kommer receptet:
Kokoskakor
ca 35 st
  • 50 g smör
  • 2 ägg
  • 1½ dl socker
  • 5-6 dl (ca 200g) riven kokos
  • 75-100 g fint hackad mörk choklad

Smält matfettet och låt det svalna. Vispa ägg och socker pösigt. Tillsätt kokos och matfett. Låt smeten svälla en stund. Klicka ut smeten på bakplåtspapper. Grädda mitt i ugnen ca 12 min i 175 C (samma temp i varmluftsugn).

Ät och njut!

Y Camilla

1 kommentar:

  1. Mmmmmmm va gott. Är det inte roligt att baka? Jag fick in reklam på bloggen men det var på engelska och konstiga sådana. Jag provar vidare, ha det så bra. Kram Mimmi

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna ett litet avtryck här på bloggen i form av en kommentar. Det uppskattar jag!

/Camilla