måndag 6 september 2010

Sommar möter höst




Vissa pelargoner är fortfarande riktigt fina trots att hösten gör sig påmind. Tog in några kvistar av vackra Mårbacka tulpanpelargon som nu pryder söta vasen från Rosa Ljung, som är ett minne av farmor och farfar. Som en höstkontrast pryder en vit bollkrysantemum, som vi fått av svärmor, också uteplatsen. Sommar möter höst i trädgården...

Funderar på att sätta in pelargonerna i uterummet då det börjar bli riktigt kallt på nätterna. Dock har pelargonerna fått trips och det är jag inte så sugen på att få in på resten av krukväxterna. Trots behandling med Provado insektspinnar så har jag inte blivit av med ohyran. Någon som har något bra tips?

Här är det riktigt, riktigt förkylt så jag håller mig på hemmaplan idag. Kameran får bli mitt sällskap idag till dess att J kommer hem :)

Y Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att lämna ett litet avtryck här på bloggen i form av en kommentar. Det uppskattar jag!

/Camilla