torsdag 12 juli 2012

Bedrägeri och nostalgi

Nostalgite

Hej vänner,

Har ni regnat bort alldeles? Hoppas inte det. Här räknas det ner till semestern, nu är det bara timmar kvar. Tjohooo vad skönt!

Blev så nostalgisk häromdagen när jag var och handlade. Skulle köpa tepåsar och fick syn på Friggs Blåbärste och kände att jag bara måste ha ett paket! Vi drack nämligen detta te när pojkarna var nyfödda och vi bodde på nyföddhetsavdelningen i Falun. Det var ren och skär njutning att få ta sig en sån kopp himmelskt gott te och en skorpa och bara koppla av allt runt i kring för en kort stund. Hade aldrig kunnat föreställa mig att den tillvaron kunde vara så krävande. Dagarna började med att barnen skulle vägas och tvättas. Sedan var det matdags för dem och de åt ca var tredje timme (men ännu tätare i början när de precis var nyfödda. Minns att de första matmängderna var 5 ml, tänk 5 ml det är ju ingenting!) På förmiddagen inträffade också läkarronden. Jag skulle dessutom pumpa ungefär var tredje timme för att hålla igång mjölken till dess att barnen var så stora att de kunde ammas. Utöver detta skulle vi sitta hud mot hud med barnen så mycket det bara gick istället för att de skulle ligga i sina kuvöser eller värmebäddar. Ja, och så var det ju det här med att själv äta och att även då och då få sig en nypa frisk luft. Jag kan säga att det var köriga dagar (och nätter) och en väldigt speciell tid i våra liv. Därav nostalgitrippen.

Igår fick jag ett samtal av en dam som, på knagglig engelska, påstod sig ringa från Microsoft. Hon sa att vår dator sände ut meddelanden till dem om att den var infekterad. Jag fick då tala med en "tekniker" som, på lika knagglig engelska, efter många om och men bad mig ladda ner ett fjärrstyrningsprogram på datorn på sajten ammy.com så att de kunde ta bort de skadliga filerna. Då la jag på luren. Bedragare där, aldrig att jag skulle ladda ner något sådant! Den här typen av bedragare vill ta kontrollen över din dator så att de kan sprida virus etc. Vill bara varna för detta ifall du också skulle råka ut för ett sån't här samtal. Lägg på omedelbums!

Önskar dig en bra dag.

Camilla

1 kommentar:

  1. Ja blåbärsteet är så gott, mitt favoritte som jag alltid dricker när jag dricker te. Bra val. Bra du slängde på luren, otäckt när man får sådana samtal. Hoppas allt är bra med familjen. Snart är det semester sååå skönt, jobbar 3 pass till, sen så. Får se hur du har det framöver, kanske vi kan ta en promenad till fåren framöver. Ha så bra så länge. Kram Mimmi

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna ett litet avtryck här på bloggen i form av en kommentar. Det uppskattar jag!

/Camilla