söndag 21 november 2010

Pysseldag

Idag har jag ägnat mig åt favoritsyselsättningen, nämligen pysslat! Så mysigt och skönt att skrota runt här hemma och bara göra det man känner för. Idag har julen fått komma fram så smått bl a i form av textilier och ljus. Hittade en fin löpare på Village igår med den passande texten God Jul. Har en likadan röd med vit text som jag köpte förra året.

Vi hann också med en tur till skogen där vi hämtade granris som ska pryda utsidan av huset lite varstans. Åhh, så vackert det var därute! Träden var alldeles snötäckta och det var helt tyst så när som på några fåglar som lät. Jag hade tänkt ta med mig kameran ut men lämnade den hemma efter lite velande. Gissa om jag ångrade mig...



Saffransskorpor a la Leila i glasburk från Iris Hantverk

Tidigare i veckan bakade jag saffransskorpor som är himmelskt goda! Gillar du saffran så bara måste du prova detta enkla recept. Det är hämtat från Lailas "A Piece of Cake" och har du inte boken hittar du det här.



Nu ska jag kika in hos några andra bloggar och inhämta lite inspiration.

Önskar dig en fin vecka och kom ihåg att du är värdefull.

Y Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att lämna ett litet avtryck här på bloggen i form av en kommentar. Det uppskattar jag!

/Camilla