torsdag 25 november 2010

Fint till glöggen


Hittade de allra finaste glöggmuggarna hos Adding Lifestyle och till ett överkomligt pris dessutom, 15 kr st. Gillar mönstret som har lite gammeldags känsla. Apropå glögg, så får jag får utslag av kryddorna i den och tänkte därför testa detta recept som ett alternativ till vanlig glögg. Receptet hittade jag i Buffé för några år sedan.

Varm vanilj och äppelcider
Ger ca 10 glas

Y 2 flaskor äppelcider (à 750 ml)
Y 2 kanelstänger
Y 1 vaniljstång

Blanda alla ingredienser i en kastrull och koka upp. Sjud på svag värme ca 20 min. Ta bort kanel- och vaniljstängerna och servera genast.
Tips! Kan spetsas med 2 dl vodka.


Kanske kommer du ihåg strutarna jag "fyndade" på Iris Hantverk för några veckor sedan? I alla fall har de nu fått sin plats i köket och fyllts med granris lagom till jul. Luktade ljuvligt av granriset när jag tog in det, ett enkelt sätt att ta in julen...

Nu har det blivit kyligt inne, dags att göra kvällsbrasa...

Y Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att lämna ett litet avtryck här på bloggen i form av en kommentar. Det uppskattar jag!

/Camilla