torsdag 30 augusti 2012

Höst hos mig


Säga vad man vill men nu är det höst, åtminstone hos mig. Detta gör att jag "skruvat ner" förväntningarna på vädret och då blir dagar som igår, med 20 grader och strålande sol, helt plötsligt så mycket mer värdefulla. Åhh, vad härligt det var!

Det känns skönt med höst tycker jag. Älskar den höga, klara luften och de vackra färgerna i naturen. Så här i början på hösten finns också en del funderingar kring hur de kommande månaderna ska utveckla sig för oss som familj. Vilka framsteg kommer pojkarna att göra under hösten t ex? Det är mina sista hemmamånader på ett tag, sedan väntar jobbet i fyra månader, och under tiden ska pappa J vara hemma med prinsarna. Det känns både skönt och vemodigt på samma gång.

Nu när en ny årstid gjort sitt intrång, får i alla fall jag en hel del energi till och längtan efter att förändra lite här hemma. Sommarblommorna ska bytas ut (vinterförvaring i uterummet) mot höstblommor och inne har jag lagt till lite mer belysning plus att den nya lampan till vardagsrummet är på väg hem. En och annan gardin ska också bytas ut. Hur höstbonar du där hemma?

Här vankas ju kalas och allt som det medför. Bakningen är klar, så när som på tårtorna. Måste bara få berätta om världens finaste granne och bloggvän M som kom och ringde på i början av veckan och hade med sig en hel burk med hembakta, underbart goda kakor till vårt kalas. Hon är verkligen en person med stort hjärta och omtänksammare person får man nog leta efter. Tack allra finaste M för kakor och pizzor, uppskattar det så mycket!

Den här veckan har gått i ett känns det som. Bokat klipptid till prinsarna, sjukgymnastbesök, beställt rullgardin till övervåningen, handlat, städat, fixat födelsedagspresenter. Så skönt att få lite uträttat. Eftermiddagen ska vi viga åt ett besök på blomsterhandeln och den intilliggande loppisen.

Önskar dig en fin dag. Tack för att du tittar in.
Camilla

1 kommentar:

Tack för att du tar dig tid att lämna ett litet avtryck här på bloggen i form av en kommentar. Det uppskattar jag!

/Camilla