lördag 18 augusti 2012

Bloggpaus


 

Hej vänner,
Nu är vår semester slut och knappt några inlägg har jag lyckats åstadkomma under tiden. Och jag som trodde att det var då jag skulle hinna blogga... Men ha, där fick jag! 

Nåja, det har sina förklarliga skäl. Strax före semestern fick jag akut ont i ryggen och det visade sig att en av diskarna i ryggen, som jag tidigare haft problem med, gjorde sig påmind igen. Nu är det bättre men jag har fortfarande ont. Medicinen heter bålträning, promenader, lyfta rätt och att undvika soffan (vilket inte är något problem med småbarn hemma...). All träning och promenader tar tid och då har bloggen fått stå tillbaka. Dessutom har inspirationen inte varit riktigt på topp, så en viss bloggtorka är också orsaken till frånvaron här på bloggen. Nu, så här i efterhand, känns det dock skönt att ha varit lite "nedkopplad" ett tag. Jag säger som Ernst Kirchsteiger:

"Vi måste lära oss att sommar handlar mer om att koppla av än att koppla upp sig."

När jag väl var sugen att sätta igång bloggandet igen, ja då stötte jag på patrull i form av att tekniken strulade. Det gick helt enkelt inte att blogga. För att göra en lång historia kort så fungerar det att blogga igen tack vare att vi bytt webbläsare till supersnabba Google Chrome. Nog om bloggen nu.

Du glömmer väl inte att trädgården fortfarande, fastän det är sensommar, har mycket vackert att beskåda. För att njuta på riktigt nära håll brukar jag ta in ett knippe av det som blommar som mest. Just nu är det rosorna hos oss. Hela vår rabatt prunkar av vackra, gamla rosor i olika nyanser. Så fint.

Camilla

1 kommentar:

  1. Hej Camilla. Tänk vad tiden går fort, helst när man har semester. Man vill ju sååå mycket. Hoppas din rygg blir bättre. Vi kanske ska ta en promenad framöver eller hur? Jag är ledig en vecka till en så.. börjar alvaret igen. Vi åker till Ullared i sep, kanske u behöver nåt till pojkarna? Ha en fin kväll, så ses vi. Fina rosor du har föresten. Kram Mimmi

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna ett litet avtryck här på bloggen i form av en kommentar. Det uppskattar jag!

/Camilla