söndag 3 april 2011

Länge sedan...


Det känns som om det var en hel evighet sedan jag uppdaterade bloggen. Har inte haft vare sig tid, lust eller inspiration på sistone. Lovade mig själv när jag började blogga att om dessa känslor skulle infinna sig, så skulle jag heller inte få prestationsångest eller dåligt samvete för det. Det har väl gått sådär med den biten kan jag säga. Hur som helst så infann sig en strimma skaparglädje idag så här kommer minsann ett litet inlägg!

I helgen har jag besökt blomsterhandeln nästgårds. De firar hela 110 år och den har varit i familjens ägo hela tiden, otroligt! Det firades med rabatt på krukväxter och vissa snittblommor så jag passade på och köpte ranunkler och söta små påskliljor. Påskliljorna har fått flytta ut på farstukvisten och ersatt den gamla ljungen från i vintras. Vårkänslorna infinner sig trots att det är riktigt gråväder ute idag. Här har det regnat ihålligt sedan i morse.

Nu ska det lagas lunch och efter det ska här monteras ett planteringsbord. Har sneglat på ett sådant bord i flera år men inte slagit till förrän nu. Nu slipper jag krypa runt på backen när det är dags att plantera. Underbart att slippa detta!


Y Camilla

1 kommentar:

  1. Äntligen får jag läsa något från dig, det var ju ett tag sedan. Nu kan vi blogga och kolla igen!!Fint med lite vårblommor, det behövs allra mest idag när det är så grått o regnigt. Ha så bra så länge så hör jag av mig. Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna ett litet avtryck här på bloggen i form av en kommentar. Det uppskattar jag!

/Camilla