lördag 18 december 2010

Tacksamhet




Julafton och julledigheten närmar sig med stormsteg. Läser om och hör talas om människor som känner sig stressade denna tid och känner tacksamhet över att jag inte gör det. Istället njuter jag av det vackra landskapet därute och av denna högtid då det hör till att pynta, baka och fixa. Men jag gör bara i den utsträckning jag själv orkar och har lust med, resten får vara. Jag tänker inte stressa eller ha dåligt samvete för att jag inte gjort ditt eller datt. Det blev inga hemmagjorda julkort i år och kanske får granen ligga kvar på vinden, det blir ju jul i alla fall... Eller hur? Det viktiga är att göra det man själv mår bra av och inte det andra förväntar sig, det är man skyldig sig själv. Hur tänker du kring detta?
Vad det är skönt med lördagkväll. Sitter nu utvilad i värmen framför brasan och om en stund börjar Robinson finalen. Snart dags att äta lite. Ha en fin kväll.

Y Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att lämna ett litet avtryck här på bloggen i form av en kommentar. Det uppskattar jag!

/Camilla