lördag 23 oktober 2010

Gudomlig mat

I min önskan att fylla på receptbanken med nya goda maträtter brukar jag då och då besöka Matklubben, där jag är medlem. Ett superbt ställe att hitta nya recept på och att dela med sig av sina egna favoriter. Här har jag hittat många bra recept och dagens middag "Gudomlig kycklingfilé" är hämtat därifrån. Eftersom maten verkligen smakar gudomligt och receptet är busenkelt bjuder jag på detta här:

Gudomlig kycklingfilé
För 6 personer

6 kycklingfiléer
3 dl matlagningsgrädde
5 dl crème fraiche

Marinad:
½ dl kinesisk soja
1 msk vitvinsvinäger
1 knippa persilja
4 pressade vitlöksklyftor

Gör så här:
Blanda marinaden. Lägg filéerna i dubbla plastpåsar och häll i marinaden. Marinera i 3-4 timmar eller över natten i kylskåp.

Lägg filéer och marinad i en eldfast form. Blanda grädde och crème friache försiktigt och häll över filéerna. Tillaga i ugn i 250 grader ca 45 min. Servera med ris och en god sallad.

Jag lovar att du inte kommer att bli besviken, testa du också!

Y Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att lämna ett litet avtryck här på bloggen i form av en kommentar. Det uppskattar jag!

/Camilla