lördag 7 augusti 2010

Muffins och kamera


Flagga i uterummet

Här har pysslats lite i uterummet. En flagga från Grand Design har kommit upp på en av väggarna för att få bort lite av ekot i rummet. Inte riktigt helt nöjd med hur den tar sig ut på väggen men den får hänga som den är ett tag, så får vi justera sedan.


Bananmuffins, muffinsformar från Åhléns

Här har bakats muffins - det blev bananmuffins med mörk choklad i. Den obligatoriska provsmakningen återstår ännu :-). Den som väntar på något gott...

Häromdagen skaffade jag en ny kamera. Hittills har jag fotat med vår digitala kompaktkamera som i och för sig är jättebra, men har sina begränsningar. Har känt att jag vill kunna "leka" lite mer med bilderna och då räcker inte kompaktkameran riktigt till. Nu har jag fullt upp med att lära mig alla nya funktioner och det är jätteskoj! Muffinsbilderna ovan är tagna med nya kameran.

I köpet av kamera ingck en introkurs på 2,5 h i grannstaden som jag tänkt gå och sedan komplettera med ytterligare någon kurs för nybörjare.

Y Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att lämna ett litet avtryck här på bloggen i form av en kommentar. Det uppskattar jag!

/Camilla