torsdag 22 juli 2010

Carpe Diem

Solnedgång - ett fångat vackert ögonblick

"Carpe Diem" eller "Fånga dagen" är ett uttryck som nästan börjar kännas lite slitet. Vi matas med budskapet dagligen nuförtiden - det finns på kuddar, på stenar, på gardiner, som väggord, på smycken etc. Men lever vi som vi förespråkar? Jag menar fångar vi verkligen dagen i detta samhälle som tycks snurra i allt snabbare takt? En början är iallafall att reflektera över om vi gör det och sedan skrida till handling. För egen del är det en kamp mellan alla måsten (som jag själv sätter upp) och mellan en önskan att faktiskt bli bättre på att fånga dagen - att vara här och nu och njuta av stunden.

Idag har jag haft flera stunder där jag verkligen känt att jag fångat dagen. Morgonpromenad i regnet. Kvalitetstid med mamma. Fika hos fina grannar. Solnedgång. Så här på kvällskvisten, när jag reflekterar över den gångna dagen, är det en skön känsla som infinner sig i magen. Mer av detta vill jag ha, eller rättare sagt ska jag skapa mig. Det är ett löfte till mig själv.

God kväll...

Y Camilla

1 kommentar:

  1. Du har rätt Camilla, livet snurrar på, nästan alla människor stressar runt, vissa mer andra lite mindre, vi borde ju alla ta det lite lugnare. Hoppas ni får en underbar resa med många härliga stunder. Vi har haft 2 regndagar här hemma. Men det är skönt med semester. Ha det gott. Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna ett litet avtryck här på bloggen i form av en kommentar. Det uppskattar jag!

/Camilla