fredag 9 november 2012

Inspirationskväll

Hej, hej!

Härligt med fredag, inte sant? Bästa da'n på hela veckan tycker jag. 

Som småbarnsförälder finns det ju inte så mycket tid att odla sina intressen på, så när man väl gör det är det desto roligare och känns än mer uppskattat. Igår hade jag en sån kväll. Blomsterhandeln alldeles intill oss hade ordnat med en inspirationskväll. Vi fick tips på hur man binder kransar, gör diverse uppsättningar med ljus etc. samt lite allmänna tips om säsongens blommor. Därefter fick vi själva göra vad vi ville med tillgång till allt material som blomsterhandeln hade, och det var inte lite må jag säga. Tre duktiga florister gav oss tips och skojade friskt sinsemellan och med oss deltagare. 

Jag hade en jättemysig och rolig kväll och kom hem med lite mer livsenergi och inspiration i bagaget. Något annat som också fick följa med hem var uppsättningen på bilderna nedan.  

 Hjärta i vide, älskar vide...

 Kanelstänger, kuddmosssa och spansk mossa.

 Klart uppsättningen ska prydas av en liten stjärna!
Stjärna i filt och pärla på nål.

Hade egentligen önskat en svart kruka men
det fanns inte så zink fick duga.


Camilla 

1 kommentar:

  1. Vad roligt. Kul att du kom iväg, det behvde du. Jätte fin krukan blev. Jag var där i fjol, verkligen inspirerande, man skue gå en gång om året så kanske n blev lite mer säker. Ha en fin helg. Kram Mimmi

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna ett litet avtryck här på bloggen i form av en kommentar. Det uppskattar jag!

/Camilla