tisdag 11 maj 2010

Vad är viktigt för Dig?


Vad är egentligen viktigt här i livet? Det är en ganska stor fråga och den kan ha olika svar beroende på vem man frågar. Mitt svar på denna fråga blir hälsa. Att själv få vara frisk och att min familj och vänner får vara friska, det är det absolut viktigaste för mig. Saknar man hälsan kan det vara svårt att uppskatta det andra som är också viktigt här i livet.
Att ta hand om sin kropp och sin själ är viktigt för hälsan. Det finns så klart olika sätt att göra det på och det viktigaste är att man gör något och inte vad man gör, tror jag. Att vårda kroppen tycks kanske lättare och mer självklart än att vårda själen, men att vårda själen är minst lika viktigt. Jag vårdar min själ genom att göra saker som jag mår bra av och tycker är roliga. Har lovat mig själv att jag ska göra mer av detta och istället nedprioritera alla "måsten".

Önskar dig en fortsatt fin kväll och ägna gärna en stund att fundera på vad som är viktigt för just Dig.

Y Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att lämna ett litet avtryck här på bloggen i form av en kommentar. Det uppskattar jag!

/Camilla