lördag 15 maj 2010

I badrumsskåpet

Har du precis som jag badrumsskåpet fyllt av en massa burkar, tuber och flaskor som du aldrig använder upp? Det blir lätt så när man ska prova sig fram till den där optimala ansiktscremen, duschcremen eller bodylotionen. Man testar den nya ett tag för att sedan oftast återgå till den man hade innan eller en ny variant. Inte undra på att det fylls på i skåpet...

Här är mina favoriter för ansiktet och för kroppen:


Hudvårdsfavoriter för ansiktet

Från vänster till höger:
  • Ansiktsrengöring "Aloe Liquid Soap" från Forever Living - Aloe Vera baserad rengöring som är otroligt mild och skonsam mot huden. Löddrar härligt, är mycket dryg och tar även bort mascaran. Jag köper denna tvål här.
  • Ansiktsvatten "Blackhead eliminating" från Neutrogena - prisvärd, luktar gott och räcker länge.
  • Dag/natt creme "Aloe Moisturisng lotion" från Forever Living - helt superb creme för ansiktet! Använder den både som dag och nattcreme. Tidigare använde jag Niveas produkter men sedan jag började med denna är jag i princip helt av med blank T-zon. Cremen kommer från samma ställe som ansiktsrengöringen.
  • Ögoncreme "Anti Wrinkle Q10" från Nivea - har använt denna sedan 25 års åldern. Hoppas den reducerar åtminstone någon kråkspark...
  • "Eight Hour Creme" från Elisabeth Arden - skulle inte klara mig utan denna. Det här är en investering, som sambon skulle säga. Otroligt dryg och superbra mot finnar, blemmor, sår, solskadad hud, torra läppar etc. Enda nackdelen är priset och att den inte direkt luktar hallon...
  • Bisalva från Munken - toppen till torra läppar och självsprickor.
Hudvårdsfavoriter för kroppen

Från vänster till höger:
  • Kropps scrub "Mango" från Greenland - överlägset bäst och även prisvärd! Har även testat scrubbar från Body Shop men jag tycker de är alldeles för feta och dyra.
  • Duschcreme "Moroccan Rose" från Body Shop (BS) - favorit just nu. Brukar ha två olika på gång, så att man inte tröttnar... En lite billigare variant och en något dyrare. De dyrare köper jag hos BS som har ett bra utbud. En annan favorit hos BS är duschcremen med Mandarindoft.
  • Bodylotion "Firming Body Milk" från Nivea - mycket bra och prisvärd lotion som går in lätt och snabbt i huden. Brukar variera mellan Niveas olika lotioner som omväxling. Om jag ska lyxa till det lite extra köper jag en lotion i samma doftserie som duschcremen från BS.
  • Fotvårdssalva från CCS - superb till både händer och fötter. För mig som har otroligt torra händer vintertid och lätt får självprickor på både händer och fötter är denna creme överlägset bäst. Cremen finns dessutom i små praktiska reseförpackningar.
Y Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att lämna ett litet avtryck här på bloggen i form av en kommentar. Det uppskattar jag!

/Camilla